בהשתתפות ראשי ישיבות: הכנס הענק של המחנכים

נתי קאליש No Comments on בהשתתפות ראשי ישיבות: הכנס הענק של המחנכים

מאות אנשי חינוך ותיקים ומתחילים, נטלו חלק בכנס מיוחד מסוגו, שנתן כלים מעשיים להצלחת המלמדים הפרטיים, והכשירם להתמודד במצבים השונים עמם הם מתמודדים, כדי שיוכלו להעלות את חניכיהם מעלה בתורה ויראת שמים. המחנכים הודו מקרב לב על הכנס המוצלח בו רכשו קנייני נצח, וללא כל תמורה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכנס המרשים התקיים בהיכל בית המדרש "היכל צבי" דחסידי צאנז ונוהל בהנחייתו של – יו"ר "סייעתא" ומנהל רוחני דישיבות סאווראן הרה"ג רבי חנוך גד טירנואר שליט"א, שפתח בתפילה נרגשת להצלחת הכינוס והעלה על נס את חשיבותו האדירה של המלמד הפרטי, וקרא לקהל המחנכים החשוב, "לאחוז בעטם בחרדת קודש ולרשום את כל אשר ייאמר בכנס חשוב וייחודי זה גם בפנקסם וגם על לוח ליבם, כדי שיוכלו לחזור על הדברים בכל יום". .

אחריו הזמין לבמת הנואמים את נשיא "סייעתא" ורב בית המדרש "היכל צבי דחסידי צאנז" הגאון החסיד רבי חיים שמרלר שליט"א, כשהוא מציין את מסירותו הנפלאה והמפורסמת של הגר"ח שליט"א למען בחורי ישראל בכל מפעליו הכבירים, ובמיוחד את השקעתו הרבה להצלחת מרכז סייעתא.

הגר"ח שליט"א השמיע דברים חוצבי להבות אש, וציין, שבשנות הישיבה מעוצבת קומתו הרוחנית של הבחור, ואנשי החינוך המהווים עבורו את החממה הרוחנית, אלו הם מעצבי קומתו, ראש הישיבה, הר"מ, המשגיח, ובעיקר הר"מ הפרטי שהוא האברך הלומד עמו בחברותא. הבחור מתבונן עליו כדוגמא אישית, וכל הליכותיו נחקקים בזיכרונו לאורך ימים ושנים.

לאחמ"כ נשא דרשה נלהבת ראש כולל "צמח צדק" המשפיע המפורסם הגה"ח רבי חיים שלום דיטש שליט"א שהדגיש שבדורנו עיקר מטרת המחנך היא להאיר באור יקרות את נפש הבחור וכך לדחות הרבה מן החושך, וחובה לעשות הכול כדי להאהיב את התורה אצל התלמידים וביאר באריכות כיצד הדברים פועלים גדולות ונצורות בעוה"ז ובבא.

לאחמ"כ חזר הרב טירנואר וריתק את הקהל, וביאר בבהירות ובאופן מוחשי, את מטרותיו הרגשיות והלימודיות של המלמד הפרטי, ונתן אבני דרך, עצות וכללי יסוד ללימוד משותף ואיכותי, והסביר כיצד לבצע נכון אצל החניכים: קשר אמיתי ובונה, העלאת הדימוי עצמי, העצמה רוחנית, ניצול הזמן, ועשרה כללים עליהם אסור לוותר בכל מחיר.

מחזה מיוחד היה לראות את הציבור מאזין בקשב רב, ורושם את הדברים למשמרת עולם.

לאחר הדברים המרתקים, הוזמן יו"ר מכון "פלא יועץ" הגאון החסיד ר' דוד לוי שליט"א שנשא נאום נפלא חינוכי ויסודי, והעניק כללי אבחון וזיהוי, ועמד על כך שעל המלמד הפרטי להיוועץ תמיד עם בעלי הניסיון ולהתמיד בדרך הימין מקרבת, ולעולם לא להתייאש.

בסיום הערב התקיים פאנל חינוכי מיוחד והקהל שלח את שאלותיו הבוערות על סדר היום בכל ענייני החינוך.

בסוף הכינוס המשתתפים נרשמו למערכת השיבוץ וההתאמה של סייעתא, והודו מקרב לב למארגנים, בציינם את תועלת העצומה מהכנס המוצלח.

צילום: א. אייזנבאך



0 תגובות